System szkolenia

logo-fa-cien
SYSTEM SZKOLENIA FOOTBALL ACADEMY

Wewnętrzny, ujednolicony system szkolenia Football Academy ma za zadanie unifikowania standardu treningowego na przestrzeni całego kraju we wszystkich ośrodkach Football Academy.

Metody szkoleniowe stosowane podczas treningów Football Academy mają przede wszystkim za zadanie:

1. Zachęcać dzieci do uprawiania piłki nożnej

2. Maksymalizować piłkarski rozwój dzieci,

3. Przynosić wymierne efekty szkoleniowe tj. technika, dynamika, rozumienie anatomii gry,

4. Wprowadzać dzieci w olbrzymi, fantastyczny świat piłki nożnej.

System szkolenia Football Academy oparty został na metodach treningowych angielskich szkół piłkarskich, niemieckiej myśli szkoleniowej oraz metod stosowanych w szkole Ajaksu Amsterdam.

System szkolenia Football Academy opracowany został przez centralny sztab szkoleniowy Football Academy także w oparciu o doświadczenie trenerów koordynatorów oraz obserwacje czynione przez trenerów we wszystkich ośrodkach Football Academy w całym kraju.

Poniżej przedstawiamy zaledwie namiastkę rozwiązań szkoleniowych stosowanych w Football Academy dla określonej grupy wiekowej.

PODZIAŁ NA GRUPY

W ramach treningów Football Academy obowiązuje następujący podział na grupy treningowe:

1. 4 – 5 lat (* Beckham)

2. 6 – 7 lat (* Owen)

3. 8 – 9 lat (* Lampard)

4. 10 – 12 lat (* Rooney)

*Nazwy grup pochodzą od znanych angielskich piłkarzy, i obowiązują we wszystkich ośrodkach.

Podział na odpowiednie grupy uzależniony jest od dwóch czynników:

1. Wiek

2. Umiejętności*

*Jeśli młodszy zawodnik dysponuje odpowiednimi umiejętnościami może trenować w grupie starszej i odwrotnie w przypadku starszego chłopca.

JAK PRACOWAĆ Z DZIEĆMI W WIEKU 4-6 LAT

Trening sportowy bezpośrednio wpływa na rozwój osobowy każdego dziecka. Poprowadzony we właściwy sposób, przynosi niewyobrażalne korzyści.

Dzieci w tym wieku są w ciągłym ruchu. Często zdarza się, że zaplanowany trening jest modyfikowany na bieżąco, gdyż dzieci biegają, skaczą, czy gonią się. Dla dzieci w wieku czterech, pięciu czy sześciu lat ruch jest podstawową częścią rozwoju osobowego.

Poprzez ćwiczenia i zabawy piłkarskie, rozwijamy ich zmysły, spostrzegawczość, koncentrację ponadto uzyskujemy:
– rozwój siły, ciekawość, spontaniczność, pobudzanie do ruchu i zabawy
– przyjemności z aktywności ruchowej i chęć do podejmowania wyzwań
– pobudzanie chęci do nauki i do doskonalenia nabytych umiejętności
– zachęcanie do rozwoju fizycznego, ale również mentalnego, emocjonalnego i społecznego.

 

Prowadząc trening z grupą małych piłkarzy należy mieć na uwadze kilka zasad, aby zajęcia były atrakcyjne i spełniały swoją rolę:

1) dobierać takie ćwiczenia i zabawy, aby dzieci miały dowolność w ich wykonaniu, z namiastką zasad ograniczających ich swobodę; to wpływa na ich wyobraĽnie, zmuszają do podejmowania szybkich i właściwych decyzji
2) organizować takie gry i zabawy, aby każde dziecko mogło w nich wygrać
3) koncentrować się na wszechstronnym rozwoju ruchowym dziecka
4) najważniejszym punktem treningu jest MECZ
5) wszelkiego rodzaju rankingi i ocenianie poszczególnych zawodników nie może mieć miejsca na tym etapie.

FILOZOFIA DZIECIĘCEGO FUTBOLU

Piłka nożna dzieci a piłka nożna dorosłych to dwa odrębne pojęcia. Praca z małymi dziećmi powinna skupiać się wyłącznie na ich potrzebach, zainteresowaniach i pragnieniach. Wynik w tym wieku jest nieistotny. Często się zdarza, że trenerzy zwracają uwagę na końcowy rezultat meczu czy zawodów. Dodatkowo są jeszcze motywowani oczekiwaniami rodziców, którzy mają nadzieję, że ich dziecko zawsze zwycięży. Futbol dziecięcy to przede wszystkim rozrywka, zabawa, coś z czym powinna kojarzyć się przyjemność i zadowolenie.

SZKOLENIE DZIECI I DOROSŁYCH MUSI RÓŻNIĆ SIĘ OD SIEBIE